Siłownia intymna. Ćwiczymy mięśnie Kegla!

Siłownia intymna czyli kulki progresywne w akcji!

15 minut dziennie dla super woman!

Współczesne kobiety chcą być modne i chcą być fit. Dużo czasu spędzają w ośrodkach SPA, na siłowniach, w fitness klubach. Stają się bardzo aktywne, ale zapominają o mięśniach których nie widać – o mięśniach dna miednicy. Ostatnio mówi się i słyszy o nich coraz więcej. Dlaczego? Bo coraz częściej kobiety borykają się z problemami związanymi z ich słabą kondycją.

Mięśnie Kegla, to potoczna nazwa mięśni dna miednicy, które spełniają ważną rolę w organizmie kobiety. Podobnie jak całe ciało i one nie są odporne na upływ czasu i wiotczeją, przestając sprawnie funkcjonować. A to właśnie od kondycji tych mięśni zależy prawidłowe funkcjonowanie układu rozrodczego, dolnego odcinka układu moczowego oraz pokarmowego.

Jak utrzymać mięśnie dna miednicy w dobrej kondycji?

Mięśnie dna miednicy można utrzymywać w dobrej kondycji przede wszystkim regularnie je ćwicząc. Do intymnego treningu warto wykorzystać coraz popularniejsze kulki waginalne, które pomagają w odpowiednim stymulowaniu pracy tych mięśni. Kulki są tak zaprojektowane, aby podczas codziennych aktywności (np. sprzątania, spaceru) obniżały się w pochwie. Zadaniem mięśni jest wówczas utrzymanie ich wewnątrz, tak aby się nie wysunęły. Trening polega na napinaniu i rozluźnianiu mięśni. Świadome ich kontrolowanie można nazwać intymną siłownią, na której kobiety ćwiczą, jak chcą i kiedy chcą, ważne, aby regularnie. Wystarczy 20-30 minutowa codzienna aktywność, by już po kilkunastu tygodniach poczuć efekty regularnych treningów.

Kto powinien ćwiczyć mięśnie Kegla?

Każda kobieta, niezależnie od wieku. Szczególnie polecane jest ich ćwiczenie kobietom przygotowującym się do ciąży, młodym mamom (po konsultacji z lekarzem prowadzącym lub położną), kobietom w okresie menopauzalnym, a także aktywnym paniom, które chcą profilaktycznie dbać o swoje intymne mięśnie, a przy okazji poprawić doznania podczas współżycia.

Warto używać kulek Kegla bo:

  • wzmacniają mięśnie dna miednicy,
  • poprawiają ukrwienie ścian pochwy,
  • zwiększają elastyczność tkanek krocza i zmniejszają podatność na urazy,
  • ułatwiają przygotowanie do porodu,
  • przyspieszają powrót do formy po ciąży,
  • są pomocne w zachowawczym leczeniu wysiłkowego nietrzymania moczu oraz parć naglących
  • zapobiegają obniżaniu się narządu płciowego po porodach i w okresie około menopauzalnym,
  • poprawiają satysfakcję ze współżycia seksualnego u obojga partnerów.

 

Jakich kulek dopochwowych używać?

Na rynku jest wiele produktów do ćwiczeń mięśni Kegla. Można znaleźć asortyment bardzo tani, o niskiej jakości. A w tym wypadku najważniejsze jest bezpieczeństwo. Warto zatem sprawdzać jakość kulek oraz to, czy są wyprodukowane z certyfikowanych materiałów. Dla osób początkujących najlepiej sprawdzają się kulki progresywne, bo można dopasować je do indywidualnych potrzeb każdej kobiety. Przykładem takiego zestawu progresywnego są kulki PlumBum. Ćwiczenia zaczyna się od kulek większych i lżejszych, aby po pewnym czasie przejść na poziom dla bardziej zaawansowanych, czyli używać kulek mniejszych, ale cięższych. Progresywność kulek daje możliwość m.in. bieżącego korygowania wagi używanych kulek oraz ćwiczeń interwałowych (zmieniania wagi, aby nie przyzwyczaić mięśni do jednego obciążenia), a także rozwoju kondycji mięśni, bez konieczności ponownego zakupu kulek o innej wadze.

pierwsza polska marka akcesoriów intymnych

 

Czy są jakieś przeciwwskazania do używania kulek waginalnych?

Każda kobieta jest inna, ma inne potrzeby i możliwości. Ćwiczenie mięśni z kulkami ma wiele zalet, jednak nie zawsze można je stosować. Kulek nie należy używać w następujących przypadkach:

  • zmiany na szyjce macicy,
  • niezdiagnozowane idiopatyczne bóle w miednicy małej,
  • stany zapalne dolnego odcinka układu moczowego,
  • ciąża,
  • okres terapii środkami aplikowanymi dopochwowo,
  • niedawno przebyte zabiegi w obrębie pochwy i krocza,
  • zaburzenia czucia w miednicy mniejszej i krocza,
  • guzy przydatków,
  • urazy obrębie pochwy i sromu,
  • pochwica,
  • obecność wkładki domacicznej
  • tyłozgięcia macicy (w jednostkowych przypadkach).

 

W okresie menstruacji oraz przy bakteryjnych stanach zapalnych należy wstrzymać się od używać kulek. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości w kwestii stosowania ćwiczeń intymnych z wykorzystaniem kulek waginalnych, należy skonsultować się z lekarzem ginekologiem.

 

4 najważniejsze informacje, które warto zapamiętać z artykułu:

– Mięśnie dna miednicy powinny być regularnie ćwiczone.

– Lepiej zapobiegać kobiecym dolegliwościom, niż je leczyć.

– Kulki Kegla działają, kiedy Ty jesteś w ruchu.

– Ćwiczenia na intymnej siłowni = przyjemność

 

Marzena Biernacka –  współzałożycielka PlumBum, pierwszej polskiej marki intymnych akcesoriów dla kobiet.

Więcej informacji o PlumBum: www.plumbum.com.pl

 

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *