Witamina E – niezbędnik seksualny

Witamina E pobierana z odpowiedniej diety dodaje wigoru, wzmaga płodność i przedłuża młodość

Wpływ witaminy E na męski i żeński układ rozrodczy. Dieta to potęga! Witamina E przyjacielem kochanków. Okazuje się, że jedząc odpowiednio można zbudować nie tylko ciało, ale i libido. Dieta ma olbrzymi wpływ na jakość zycia seksualnego. Trzeba tylko wiedzieć, co położyć na talerzu.

Sylwia Leszczyńska – dietetyk kliniczny, Instytut Sanvita

Podobno witamina E jest najlepszym przyjacielem kochanków, to prawda?

Witamina E jest bardzo silnym przeciwutleniaczem. Zwalcza szkodliwe wolne rodniki niszczące naczynia krwionośne. Prawidłowe krążenie i prawidłowe funkcje naczyń krwionośnych są istotne dla prawidłowego dopływu krwi do narządów płciowych. Ponadto witamina E, zwłaszcza w połączeniu z cynkiem, gwarantuje kobietom prawidłową owulację. W połączeniu z selenem  wpływa na prawidłową budowę endometrium. Dlatego właśnie witamina E będzietą  witaminą, która nie tylko wspomaga funkcje seksualne, ale również płodność.

Wsparcie dla tarczycy

Ponadto witamina E zwiększa przyswajanie jodu w organizmie. Jod zapewnia prawidłowe funkcje tarczycy, a gruczoł tarczowy jest również odpowiedzialny i wpływa na prawidłowe funkcje seksualne,

Poprzez wpływ na wytwarzanie hormonów płciowych. Witamina E zwiększa również przyswajanie innych składników, w tym cynku. Cynk jest niezbędny zwłaszcza w diecie mężczyzn. Powinni go oni dostarczać w większej ilości, ponieważ w dużej mierze cynk gromadzony jest w organach płciowych i wpływa na zwiększoną syntezę testosteronu.

Najlepsze źródło witaminy E.

Najlepsze źródła witaminy E to: soja, tofu, kiełki sojowe, soczewica, czyli warzywa strączkowe.

Doskonałym źródłem są również produkty pełnoziarniste, ponieważ w dużej ilości witamina E znajduje się w nasionach, zwłaszcza w nasionach słonecznika, również w oleju słonecznikowym. Jednak nie przesadzajmy z ilością oleju, jedna łyżka dostarcza około 130 kalorii. Warto – wybierając składniki w naszej diecie i chcąc zawrzeć w niej witaminę E – sięgnąć po migdały. Garść migdałów zaspokoi dziennie zapotrzebowanie na witaminę E.

witamina E
Witamina E sprzyja libido i płodności. Jej najbogatszym źródłem są warzywa strączkowe i migdały. Kobietom witamina E reguluje owulację i pomaga zachować młodą, zdrowa skórę.

Cynk, selen i jod – pierwiastki zdrowia i płodności.

Cynk – jest jednym z niezbędnych mikroelemntów aktywnie uczestniczy w metabolizmie; ma wpływ na wszystkie podstawowe procesy życiowe. Bierze udział między innymi w mineralizacji, gojeniu się ran, wpływa napracę układu immunologicznego, wydzielanie insuliny, oraz stężęnie cholesterol.   Ponadto reguluje ciśnienie krwi I rytm serca. Uwaga! Zwiększa produkcję plemników. Niedobór cynku powoduje anemię, , złe gojenie się ran, problemy ze skórą z łuszczyca włącznie,łysienie, utratę apetytu.  Brak cynku jest współodpowiedzialny za kurzą śłepotę, zmniejszenie odporności, zaburzenia smaku i węchu, miażdżycę. Cynk leczy wrzody żołądka, trądzik, reumatyzm, choroby skórne. Cynk jest wypłukiwany z organizmu przez alkohol I pigułki antykoncepcyjne.

Selen –Polskie gleby zawierają go niewiele, więc należy pamiętać o suplementowaniu go. Naturalnym źródłem selenu są zboża, mięso, jaja, nabiał, ryby i skorupiaki I drożdże. Selen działa stymulująco na układy enzymatyczne, chroni czerwone krwinki przez oksydacja, co spowalnia procesy starzenia, chroni serce, pozwala zwalczyć zmęczenie I smutek. Selen poprawia także funkcjonowanie układu odpornościowego I tarczycy. U mężczyzn połowa selenu znajduje się w jądrach i nasieniu, wpływając w ten sposób na podtrzymanie sprawności seksualnej mężczyzn. Selen zapobiega powstawaniu zmian nowotworowych w różnych narządach i tkankach. Liczne badania potwierdzają, że selen zmniejsza ryzyko występowania wszystkich nowotworów a w szczególności raka wątroby, prostaty, jelita grubego oraz raka płuc.
Jod  -jest dla człowieka niezbędnym mikroelementem. Jest on dostarczany z pożywieniem i wodą. Gleby i woda okolic nadmorskich są najbogatsze w jod, im dalej od morza gleby są coraz uboższe w ten pierwiastek. Najmniej jodu jest w glebie i wodzie okolic górskich i podgórskich.  Najwięcej jodu występuje w tarczycy, która ma zdolność aktywnego gromadzenia tego pierwiastka. Bez jodu niemożliwa jest produkcja w pęcherzykach tarczycy tyroksyny (T4) i trójjodotyroniny (T3), niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania wszystkich komórek organizmu.

Od około 12 tygodnia płód zaczyna wytwarzać własne hormony tarczycowe. Potrzebny jod pobiera od matki, także w okresie karmienia piersią jedynym źródłem jodu dla dziecka jest matka. Dlatego szczególnie w tych okresach uzupełnianie jodu w pożywieniu matki jest ważne.

Preparaty z witaminą E

mgr Anna Tychmanowicz – farmaceuta, Apteka Radosna

Podobno witamina E podnosi potencję. Czy to oznacza, że im większa dawka tym lepiej?

Witamina E jest bardzo znaną witaminą. Nie należy jej jednak jakoś bardzo przeceniać i przede wszystkim przedawkowywać. Są dawki które są dozwolone.

Natomiast jeśli ktoś traktuje ciągłą suplementację witaminą E jako sposób na wieczną młodość, to nie jest to dobry pomysł. Przede wszystkim obciąża się wątrobę i sam fakt, że duże dawki pojedynczej witaminy, która jest mocnym antyutleniaczem, może spowodować wręcz odwrotny efekt. Lepiej dobrze się odżywiać, stosować zrównoważoną dietę, brać witaminy z dobrego pożywienia. Jeżeli suplementacja to też różnorodna. Witamina E – tak, ale w połączeniu z innymi antyutleniaczami, wtedy efekt na pewno będzie lepszy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *