Ćwiczenie mięśni Kegla kulkami waginalnym po porodzie.

Ćwiczenie mięśni Kegla kulkami progresywnymi  po porodzie.

Powrót do formy po ciąży. Utrzymanie formy w menopauzie.

Ewa Wituszyńska – współwłaścicielka PlumBum, pierwszej polskiej marki akcesoriów intymnych dla kobiet

Po co ćwiczyć mięśnie Kegla? Czy one nie ćwiczą się same przez ich stałe używanie? Jakie są skutki zaniedbania?

Ćwiczenie mięśni Kegla – po co?

Mięśnie Kegla należy ćwiczyć z dwóch dla kobiet zasadniczych powodów.

Pierwszy to zdrowie: bardzo ważne jest utrzymanie zdrowia intymnego w odpowiednim porządku. Bo kiedy nie ćwiczymy mięśni Kegla i one zaczynają się starzeć lub są przeciążone po porodach możemy doprowadzić do nietrzymania moczu, do wypadania ścian pochwy lub narządów odbytniczych. Dlatego ważne dla zdrowia każdej kobiety jest to, by profilaktycznie myśleć o ćwiczeniach na etapie planowania ciąży, a przede wszystkim gdy powraca do formy po porodzie. Wtedy uda nam się uniknąć przykrych konsekwencji.

Jak ćwiczyć?

Ćwiczyć mięśnie Kegla możemy na co najmniej dwa sposoby. Pierwszym sposobem jest zestaw ćwiczeń typu core pilates, które

siłownia intymna - kulki waginalne
Kulki progresywne do ćwiczenia mięśni Kegla

pomagają nam wyćwiczyć głębokie mięśnie; taki zestaw ćwiczeń trwa 10 minut, także są to dodatkowe, poza codziennym treningiem, ćwiczenia. Doskonałym rozwiązaniem dla nowoczesnej kobiety są kulki Kegla, które pozwalają nam na ćwiczenie mięśni Kegla podczas wykonywania codziennych czynności.

Jak zacząć ćwiczenia mięśni Kegla?

Kobiety pytają jak zacząć ćwiczyć z kulkami Kegla, kojarzonymi dotychczas z sex shopem. Ćwiczenia zaczynamy od większych, ale za to lżejszych kulek; tak jak na siłowni zaczynamy od mniejszego ciężaru. Obciążenie zwiększamy stopniowo a razem z nim zwiększamy napięcie mięśni dna macicy. Zaczynamy zatem od tych większych kulek, które są lżejsze. Jeżeli kobieta ma macicę w tyłozgięciu może mieć problem z zaaplikowaniem większej kulki – wtedy zwyczajnie przecinamy kulkę na pół i aplikujemy tylko jedną część.

Po kilku tygodniach, czasem kilku miesiącach dochodzimy do wniosku, że kulka jest już dla nas za lekka. Wtedy przechodzimy do następnego etapu treningu i sięgamy po kulki, które są mniejsze, ale za to więcej ważą. W ten sposób zmuszamy nasze mięśnie Kegla do tego, by silniej trzymać kulki i intensywniej pracować!

Kulki waginalne

Kulki waginalne (zwane inaczej kulkami gejszy, loveballs, Ben-Wa balls, rin no tama[lub smartballs) są jednocześnie gadżetem erotycznym i bardzo skuteczna metoda ćwiczeń mięśni Kegla.

Mechanizm działania kulek waginalnych polega na mikrodrganiach, w jakie wprowadzane są ciężkie kulki znajdujące się wewnątrz gadżetu. Mikrodrgania te wywoływane są ruchem ciała, zwłaszcza bioder.

Wibracje kulek powodują mimowolne zaciskanie się mięśni gładkich w obrębie pochwy, dna miednicy (mięśni Kegla) i ćwiczenie całego hamaka mięśniowego podtrzymującego miednicę. Zapobiegają powstawaniu nieprzyjemnych dolegliwości, jak nietrzymanie moczu czy opadanie narządów rodnych.

Trening polega na wprowadzeniu kulek do pochwy i noszeniu ich podczas codziennych czynności. Dla lepszych efektów treningu z użyciem kulek waginalnych zaleca się wykonywanie ruchów miednicą przód – tył i na boki. Do rozedrgania kulek waginalnych wystarczy energiczny chód. Dobrze jest z nimi uprawiać bieg, taniec lub zajęcia fitness. Rozpoczyna się od kilku-kilkunastu minut dziennie, a po przyzwyczajeniu się do ciężaru kulek, stosując gadżet z bezpiecznego materiału kobieta może dojść do 2-3 godzin dziennie.

Najpopularniejsze są kulki podwójne, jednak niektórzy producenci oferują też wersję pojedynczą. Można dostać zestawy “treningowe”, które przewidują możliwość zmiany ciężaru stosowanych kulek przy kolejnych ćwiczeniach wzmacniających. Produkuje się je z rozmaitych materiałów. Najbezpieczniejszym, z uwagi na dłuższe niż w przeciętnym gadżecie erotycznym stosowanie (do kilku godzin), jest silikon medyczny – choć producenci oferują też kulki z innych materiałów. Kobiety z wrażliwą na stymulację pochwą mogą odczuwać dodatkowo przyjemność ze stosowania kulek waginalnych.

Kulki Kegla zalecane są przez położne, ginekologów I seksuologów gdyż pozwalają przywrócić sprawność mięśni Kegla u kobiet po porodzie i umożliwiają utrzymanie dobrej kondycji tychże mięśni u kobiet w okresie okołomenopauzalnym. Regularne treningi przy użyciu kulek waginalnych zwiększają u kobiet sprawność mięśni dna miednicy, co w znaczący sposób podnosi komfort współżycia seksualnego – podczas stosunku waginalnego kobieta intensywniej odbiera bodźce erotyczne i równie intensywnych bodźców dostarcza partnerowi.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *