Płodność mężczyzny, orzechy i seler naciowy

Płodność mężczyzny tak jak jego masa mięśniowa zależy od treningu i diety.

Plemniki uwielbiają orzechy i seler naciowy! Jajniki zresztą też. Film obowiązkowy dla par starających się o dziecko. Dietetyk wskazuje zbawienny wpływ na płodność minerałów i pierwiastków w podstawowych produktach. Złe wiadomości dla fanów fast foodów: w hamburgerach takich składników nie stwierdza się.

Sylwia Leszczyńska – dietetyk kliniczny, Instytut Sanvita

Czy to prawda, że są produkty, które podnoszą płodność? Jakie to produkty i dlaczego właśnie te? To dla mnie ważne, bo z żoną staramy się o dziecko.

Orzechy dla planujących ciążę. 

Określone składniki diety mogą wzmagać płodność – do nich należą orzechy. Są one doskonałym źródłem cynku i selenu. Cynk jest odpowiedzialny za produkcję testosteronu; selen także wpływa na metabolizm testosteronu. Bardzo dobrym źródłem selenu są orzechy brazylijskie. Zaledwie kilka orzechów brazylijskich pokryje dzienne zapotrzebowanie na selen. Orzechy są także doskonałym źródłem witamin z grupy B. To jest szczególnie istotne u kobiet, bowiem niedobory witamin z tej grupy mogą wpływać na zaburzenia owulacji, a tym samym na zaburzenia płodności. Witamina B6 razem z cynkiem wpłynie korzystnie na regulacje cykli miesiączkowych.

Orzechy są także doskonałym źródłem kwasów z grupy Omega3. Wiemy, że działają one przeciwutleniająco, zwalczają wolne rodniki, które mogą uszkadzać naczynia krwionośne. Dobrym źródłem kwasów Omega3 są orzechy włoskie – ich garść pokryje dzienne zapotrzebowanie.

Orzechy na płodność.
Garść orzechów włoskich zaopatrzy Pana w witaminę C; kilka orzechów brazylisjkich zapewni odpowiednią ilość selenu. A bez selenu nie ma testosteronu.

Seler naciowy – bomba witaminowa. 

Seler ma wysoką wartość odżywczą i jest bogaty w składniki mogące wspierać płodność: głównie witaminy przeciwutleniające czyli A,E i C. Seler zawiera dwukrotnie więcej  witaminy C niż seler korzeniowy, natomiast w problemach z płodnością do diety warto wprowadzać obie odmiany selera. Nie należy też zapominać o innych warzywach – im większe urozmaicenie, tym lepiej; im więcej intensywnie kolorowych warzyw na talerzu, tym korzystniej dla płodności.

dieta i libidoseks i tablica mendelejewa

Cynk – jest jednym z niezbędnych mikroelementów aktywnie uczestniczy w metabolizmie; ma wpływ na wszystkie podstawowe procesy życiowe. Bierze udział między innymi w mineralizacji, gojeniu się ran, wpływa na pracę układu immunologicznego, wydzielanie insuliny, oraz stężnie cholesterolu.   Ponadto reguluje ciśnienie krwi I rytm serca. Uwaga! Zwiększa produkcję plemników. Niedobór cynku powoduje anemię, , złe gojenie się ran, problemy ze skórą z łuszczyca włącznie,łysienie, utratę apetytu.  Brak cynku jest współodpowiedzialny za kurzą ślepotę, zmniejszenie odporności, zaburzenia smaku i węchu, miażdżycę. Cynk leczy wrzody żołądka, trądzik, reumatyzm, choroby skórne. Cynk jest wypłukiwany z organizmu przez alkohol I pigułki antykoncepcyjne.

Selen –Polskie gleby zawierają go niewiele, więc należy pamiętać o suplementowaniu go. Naturalnym źródłem selenu są zboża, mięso, jaja, nabiał, ryby i skorupiaki I drożdże. Selen działa stymulująco na układy enzymatyczne, chroni czerwone krwinki przez oksydacja, co spowalnia procesy starzenia, chroni serce, pozwala zwalczyć zmęczenie I smutek. Selen poprawia także funkcjonowanie układu odpornościowego I tarczycy. U mężczyzn połowa selenu znajduje się w jądrach i nasieniu, wpływając w ten sposób na podtrzymanie sprawności seksualnej mężczyzn. Selen zapobiega powstawaniu zmian nowotworowych w różnych narządach i tkankach. Liczne badania potwierdzają, że selen zmniejsza ryzyko występowania wszystkich nowotworów a w szczególności raka wątroby, prostaty, jelita grubego oraz raka płuc.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *